3 tips om snel van je angstklachten af te komen

3 tips om snel van je angstklachten af te komen

Rustig worden tijdens een paniekaanval of in het geval jij je angstig voelt kan erg lastig zijn.

Een coach, zoals Angst coaching kan jou erg helpen bij het laten zakken van de angstgevoelens. Deze kun je vaak met simpele handvaten toepassen en elke keer bij angst toepassen. In dit artikel lees je drie snelle en erg handige tips om te gebruiken bij angst.

Jouw gedachten ergens anders krijgen

Door jouw angst gedachten ergens te parkeren en te denken aan de fijne momenten die je met prettige mensen hebt geleefd onderdruk je de angstgevoelens en kun je de rust terug krijgen.

Denk bijvoorbeeld aan je partner, kinderen, ouders of vrienden en bedenk ook dat ze trots zullen zijn als je de angst die je voelt kunt omzetten in iets positiefs.

Lees ook dit interessante artikel over leren ontspannen: https://www.angstmanagement.nl/niet-kunnen-ontspannen/

Let op je ademhaling

In plaats van te focussen op hetgeen waarvoor je bang bent kun je je het beste focussen op je eigen ademhaling en die onder controle krijgen. Vaak zakt je ademhaling automatische omdat je lichaam vanzelf dit afremt als je hierop let. Focus dus op iets extern van de angst. Dan pas kun je, net als bij aan fijne dingen denken, de angst onderdrukken en zo langzaamaan de angst trotseren.

Dit is jouw angst

Je mag een angst ook zeker accepteren. Zo kun je in ieder geval rustiger omgaan met een eventuele angst situatie. Als jij accepteert dat je bang voor iets bent kun je al veel beter relativeren. Op fora of websites zoals www.angstmanagement.nl kun je fijne tips krijgen over hoe je een angst accepteert maar ook mee om kunt gaan en anders kunt denken over de angst. Daarbij is het goed om te bedenken dat de angst in jouw hoofd zit. Het is iets dat je psychisch voelt en daardoor jouw lichaam op angst aanstuurt. Als de angst iets is waar over het algemeen niemand bang voor is kun je relativeren dat de angst dus niet zo gevaarlijk is als dat jij denkt. Door deze gedachte kun je beetje bij beetje relativeren en kalmeren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.