Wanneer je als bedrijf of ondernemer op zoek bent naar bedrijfskleding met logo, dan kom je al snel in een soort doolhof met verschillende opties terecht. Bedrijfskleding online kopen kan dan opeens een hele uitdaging worden. Daarom zullen we in dit artikel de verschillen tussen de twee meest gebruikte opties even op een rijtje zetten, namelijk het bedrukken van de kledingstukken en het borduren van een logo of tekst. Nu is het bij het bedrukken wel direct op te merken, dat ook binnen deze methode nog allerlei varianten mogelijk zijn om dit uit te voeren.
Het borduren van bedrijfskleding
Het borduren van een logo of tekst op bedrijfskleding is een zeer stevige techniek die een chique uitstraling kan geven. Het is dan ook een wat duurdere manier dan het bedrukken. Afhankelijk van het logo of ontwerp, worden er honderden verschillende steken aan het ontwerp toegevoegd door middel van een speciale borduurmachine. Een nadeel van deze techniek is dat niet alle ontwerpen geschikt zijn hiervoor, maar als dit wel het geval is dan kan er een trui of shirt gemaakt worden dat jaren mee kan en niet zomaar verkleurd of vervaagd in de was.
Bedrijfskleding bedrukken ipv borduren
Wanneer je gaat voor het bedrukken, zijn er verschillende manieren hiervoor. De meest gebruikte druktechniek voor bedrijfskleding is de zeefdruk. Hierbij wordt een soort mal gemaakt van het ontwerp, waar de inkt dan overheen verspreid wordt. Door deze door de mal heen te drukken komt het ontwerp op het kledingstuk terecht. Per laag wordt er dan een andere kleur toegevoegd. Een voordeel hiervan is dat alle ontwerpen en kleurcombinaties mogelijk zijn, in tegenstelling tot bij het borduren. Een nadeel is echter dat er hierbij een kans is dat de afdruk na verloop van tijd zal gaan vervagen bij veel wassen.
Kees-Jan Oosterloo is oprichter van start-zakelijk.nl en heeft gewerkt bij verschillende makelaars in de regio Amsterdam.